MangaSpoiler.com

World Trigger 160 Spoiler

2016 September 29

Get latest World Trigger 160 Spoilers 「最新160話」 or Discussion at mangaspoiler.com. if you would like to discuss the Spoiler or prediction, please leave a comment below.

World Trigger 160 Spoilers Pictures

Source: onepiece-naruto.com

world trigger 160 spoiler

world trigger 160 spoiler

– Hyuse v. Ikoma. Hyuse win’s 5-4. Pretty close. Something about the last defeat being a foul because Ikoma involuntarily uses his Senku.

– Viza is the one who taught Hyuse swordsmanship

– Tachikawa appears. Tachikawa v. Hyuse. Tachikawa wins 5-1. (I’m surprised that Hyuse even got a win Lmao) Hype.

– Hyuse has prior appointments at Tamakoma. His uniform is ready.

[Thanks Tomodachi]

World Trigger 160 Chapter is not available yet. We will update this post as soon as the spoiler is out.

625 Responses to “World Trigger 160 Spoiler”

  1. Opfan - October 10, 2016 at 2:02 pm #

    new page

  2. Tomodachi - October 10, 2016 at 2:16 pm #

    *Repost*

    @Kouhei

    I agree with you that the fights weren’t detailed in the regular sense. But Team battles using so many multiple triggers is the forte of WT. So dragging out a fight between two using just one plain trigger would’ve felt shorter than the current chapter. For example, in the fight against Ikoma we were given two instances, one where Hyuse wins and the other where Ikoma wins. Since it’s a simple battle, it makes so much sense that the others would’ve been a slight variation of these.

    I concur with this too. We were so deep into this Hyuse enlistment thing that the sudden introduction of these two characters blindsided me completely.

    Komori and myself, we were discussing this thing about how Hyuse’s trigger sets might be. But it looks like you’re busy now. Maybe you can chime in when you’re free.

    • Kouhei - October 10, 2016 at 2:27 pm #

      Actually I’ve been very sick this past 5 days, pneumonia. But I’ll catch up on discussions.

      Tell me, what do you think about the scouting those two are doing? I think maybe we’ll see something about trion, invasions and other institutions like Border on midden, since it doesn’t make any sense to think that gates are opened exclusively on Japan.

      I’ll think harder about Hyuse’s future choice of trigger sets. The only thing I can point now is that he wasn’t surprised, impressed neither intrigued about Senkuu, and I not so sure he’ll be a swordsman attacker like we said.

      Tks for the scans!

      • Tomodachi - October 10, 2016 at 2:47 pm #

        Persona asked the exact same questions. Here’re the answers.

        So in the question above, OP had asked about breaches outside Mikado. Two different questions asked by readers have been answered.

        1) In Vol. 8, Q&A Part 7, there was a question:

        Q. Do gates open only in Mikado City or do they also open elsewhere?

        A: They open around the world and people secretly get kidnapped. But since a big one opened in Mikado, the world thinks they only open in Mikado.

        2) In the databook, there was another question:

        Q.197 Are there other organizations similar to Border that exists outside of Mikado City?

        A: None. I’m afraid there is only Border on Earth right now.

        It’s widely being speculated that Kronyn and Yuri are being revealed right now so Osamu learns the fundamentals about his triggers and owing to that fact becomes a little stronger. I think they’re being revealed right now because the author doesn’t want to waste 1 week of manga time in purely training. A few hours can be set aside for this introduction and when it is really needed in the future it won’t become an ass pull power up.

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 2:47 pm #

          Wtf Where’s the rest of my answer? o.O

        • wtf - October 10, 2016 at 3:09 pm #

          there will be a new organization later , its name is holder
          they will bring the destruction in mikado city
          osamu will have a new gold trigger

        • Opfan - October 10, 2016 at 3:47 pm #

          lmao.. u summoned him @tomo

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 4:08 pm #

          With fame comes the downsides to it too. One of them is trolls. We can’t do shit but deal with them because the Admin doesn’t ban them Lmao

      • Tomodachi - October 10, 2016 at 2:55 pm #

        Goddamn Part-II:

        Wasn’t impressed, maybe. But he was definitely surprised when Ikoma suddenly cut him with his Senku. Moreover, if I recall correctly, this is the first time he’s seeing Senku at all. He might still go for a sword main and go for Shooter triggers as his Sub Triggers just like Oji Squad. After all, a few losses were enough to trigger his pride and he was all like “who do you think I learned swordsmanship from?” Seeing this information together with Toma’s statement of requirement of a new frontline attacker, I think it’s very likely that he’ll main with Kogetsu.

        But the chances of a plain Kogetsu set like Tsuji’s:

        Main: Kogetsu, Senku, Shield, Free
        Sub: Bagworm, Shield, Free, Free

        He might replace the free slots with any of the shooter triggers etc. improving his scope of attack.

        You’re welcome about the scans. Pneumonia? Damn, that sucks. Get well soon. A new section is on its way now :D

        • Kouhei - October 10, 2016 at 5:29 pm #

          Tks man! I think Cronin will bring some new stuff for T2, and maybe he will find some godd stuff to his free slots.

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 7:28 pm #

          Yeah. Getting information first hand from an engineer to improve your trigger sets is gonna be an advantage. Moreover, he’s a neighbour so he probably has tons of experience. But that said, no one in T-2 is getting a custom trigger right now. No way that’s gonna happen because Custom Triggers are to be approved by HQ and if you wanna ask the labs at HQ then you gotta be A-Rank. After all, the triggers modified by Kronin and Yuri haven’t been approved by HQ because of their instability.

  3. Kouhei - October 10, 2016 at 2:28 pm #

    Over 400 responses, 5 pages on 2 weeks. That’s WT getting stronger! Number 2 on Mangaspoiler!

    • Tomodachi - October 10, 2016 at 2:40 pm #

      The only non-OP section to cross 400 comments in 2016. How’s that for a statistic? :D

      • wtf - October 10, 2016 at 3:00 pm #

        not bad

      • ThePiece - October 10, 2016 at 3:41 pm #

        Its because unlike many other mangas, WT IMO gives us reader a lot to discuss about like, in what specific fields Tamakoma 2 need improvements, the politics between different branches, what could happen in the future, strengths and weakness of squads and individuals, the mystery of other worlds and so on.

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 4:06 pm #

          @ThePiece All of these accomplished in 160 chapters without feeling rushed or dragged. Without giving us information dumps but rather easing it in through different scenarios. Moreover with the wide range of triggers available, there can be endless speculation about which one would suit which agent. I mentioned politics in another post of mine. I’ll quote that in another reply, the future is so mysterious with so many different people’s goals coinciding. We were also introduced to 6 planets so far each of them having a unique feature. It’s gonna be awesome when these are visited.

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 4:09 pm #

          My take on the short term politics in WT.

          Actually, I have a really interesting idea that struck me just now. Today’s Feb. 22nd. The invasion happened on 19th. It was later stated that Miden had a month’s time until the Galopula and Rhodokroun go out of the vicinity. So they have until Mar. 19th. The next round is on Mar. 1st and the deadline round is on Mar. 5th. Some time later they’re gonna have a selection exam for the Away Squads.

          So here’s the deal, Border finishes its formalities before 19th. An away team is selected and maybe an alliance with Galopula is forged? After all, none of these neighbours wanted to harm civilians (though it was for their own motive) and Border is way stronger than any of these nations, so it’d be a military advantage for them too. Thoughts?

  4. wtf - October 10, 2016 at 2:50 pm #

    pretty close ikoma

  5. wtf - October 10, 2016 at 2:51 pm #

    hey

    • wtf - October 10, 2016 at 2:58 pm #

      i want to fart

      • wtf - October 10, 2016 at 2:59 pm #

        why am i so gassy ?

  6. wtf - October 10, 2016 at 3:22 pm #

    mates
    where are you ?
    i am alone

    • wtf - October 10, 2016 at 3:24 pm #

      the best thing when you are alone is you can fart without being noticed

  7. wtf - October 10, 2016 at 3:24 pm #

    trigger on !

    • Opfan - October 10, 2016 at 3:48 pm #

      apparently u read wt too. be in a discussion in a serious matter will be appreciated.

      • wtf - October 10, 2016 at 3:52 pm #

        maybe next time
        i need to find a job
        its my priority now

      • Tomodachi - October 10, 2016 at 4:03 pm #

        He doesn’t Lmao. He just reads random posts and makes a troll post. Typical troll. But I have mastery over how to ignore them.

        • Death Wink - October 10, 2016 at 4:14 pm #

          Even almighty akainu grew up n not trolling anymore. Do u know the one whose username is almighty akainu was bartholomeo n he always post “go to hell all of you” thousands of times and was banned once.

        • Death Wink - October 10, 2016 at 4:18 pm #

          It was years ago

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 4:22 pm #

          This guy looks like he’s in his prime. Not gonna stop anytime soon.

  8. Death Wink - October 10, 2016 at 4:19 pm #

    74 till 500. Can we make it?

    • Tomodachi - October 10, 2016 at 4:21 pm #

      Nah. This one we ain’t gonna get. Very difficult.

  9. Komori Ningen - October 10, 2016 at 4:44 pm #

    If you had to make a 4 members team excluding the operator, which Border members would you like to put together ?
    Chose the members depending on your own factors not just strength related

    • Komori Ningen - October 10, 2016 at 4:48 pm #

      What I meant is :
      Build your own squad using already introduced border members

      • Death Wink - October 10, 2016 at 4:50 pm #

        This is the most difficult question ever!!!! Lmao

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 5:11 pm #

          For two reasons. One, there are so many great characters and two because you don’t remember the names :P

      • Death Wink - October 10, 2016 at 4:52 pm #

        But I can choose at least 2.
        Kitora
        And operator of t2, whatever her name is

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 5:11 pm #

          Shiori Usami.

      • Komori Ningen - October 10, 2016 at 4:54 pm #

        My squad would have:

        Ikoma as the Ace attacker
        Yoneya as the second attacker
        Izumi as the shooter
        And
        Touma as the sniper

        My happy go lucky team

        • Kouhei - October 10, 2016 at 5:40 pm #

          And the operator?

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 5:44 pm #

          Well he said “excluding operator” in the OP. I just added it because her personality fit in with the rest of the team. You followed trail :D

          But if I were to suggest an operator for that team it’d be Maori (Ikoma Squad operator) Lmao.

        • Kouhei - October 10, 2016 at 7:08 pm #

          Sorry. But the operator is the heart of the whole team. We can’t exclude them.

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 7:20 pm #

          Well, not in a match. But just for the sake of making a 4 member team lol

        • Komori Ningen - October 10, 2016 at 10:30 pm #

          @Kouhei
          Shiori is the only operator I like
          Yomi too but he’s a neighbour

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 5:06 am #

          >Yomi too

          Can’t agree more. I personally liked all of Galopula’s characters. Except Reghi none of them were cocky. All of them were mild mannered and so diligent. They didn’t even target civilians. I just couldn’t see them as “villains”. Hyrein fits that trope perfectly. All of Aftokrator’s Humanoids (except Viza) were arrogant af. Galopula Humanoids were so well behaved focusing only on their goal. In fact even at the very last moment when their loss was imminent, they chose not to harm civilian property. Honourable.

        • Komori Ningen - October 11, 2016 at 5:34 am #

          @Tomo
          Then again, Galo had no intention to be targeted by Miden.
          They have already a small country, attacking miden’s civilians would have just made miden their enemy and they would have had been destroyed once again.
          But yes, from the start Galo fighters never came in as the cliché evil enemies…
          Even Afto, they looked down on Mideen but they had reasons to, up until Border; Miden was weak af. Nobody besides Enadora had the totally evil vibe… They had a more sinister and calm type of evil vibe.
          On top of that, they’re not completely “evil”; they have reason to kidnap people, their world is about to die.
          Enadora was brain damaged, that’s why he was acting like a cliché yet intelligent enemy.

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 5:49 am #

          I agree. But not many times have I seen someone having a goal of carrying out a surgical strike rather than a full on confrontation. They’re here on an order they can’t afford to refuse. I wonder if this is gonna play a role in the future.

          Yeah. Except Enedora no one pulled cliched stuff. When people have a BT and are strong af, they’re all like “Imma play with you first.” Viza went all out in his very first move against Reiji. Same against Yuma. Similarly Hyrein did the same against everyone he faced. In fact, even when they looked down on Miden, they didn’t hesitate to use tricks too. This was really the first time I saw something like that.

      • Tomodachi - October 10, 2016 at 5:10 pm #

        Single most toughest question one can probably come up with. But I think I’ll go with:

        Azuma (Captain and Sniper)
        Kazama (Ace attacker)
        Miwa (Support All Rounder)
        Ninomiya (Mid range overall support)

        Operator: Tsukimi Ren (Miwa Squad Operator)

        The no-nonsense team.

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 5:29 pm #

          Tbh, my first choice in place of Miwa was Utagawa. Him and Kazama have good teamwork in the field. But I guess Miwa can do as well because of his Asteroid and Lead Bullet combo. But now I’m again leaning towards Utagawa because maybe those Asteroid + Lead Bullets work well in combination with Yoneya’s bit long ranged Spear compared to the short ranged Scorpion.

          I’m so damn confused Lol.

        • Komori Ningen - October 11, 2016 at 5:17 am #

          Replace kazama with Kako and we get the old A1 Asuma squad

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 5:31 am #

          Damn, I didn’t notice that. Now that I do, even the operator is the same, I guess Lmao. Gonna change my team.

        • Komori Ningen - October 11, 2016 at 6:56 am #

          Even Nino has a loveable side to him

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 8:12 am #

          Yeah. He’s a nice guy kinda douche. He even told T-2 one of his squad’s deepest secrets. Hatohara.

    • Kouhei - October 10, 2016 at 5:37 pm #

      Good Question.

      Attacker: Kazama (Cap)
      Shooter: Ninomiya
      All Rounder: Tokieda
      Sniper: Narasaka
      Operator: Osamu (LOL)

      That’s the Ice Squad for you.

      • Tomodachi - October 10, 2016 at 5:45 pm #

        Ice Squad? Everybody is cold af? My operator suggestion would be Somei Hana (Katori Squad Operator) Holy shit she’s too damn serious. Like Kazama level serious.

        • Kouhei - October 10, 2016 at 5:49 pm #

          Yeah, no smiles here. But I think Osamu is more suitable for operation. I would like to see how he would conduct a squad.

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 7:22 pm #

          The skills needed for an operator are completely different. I wonder if strategy alone is enough, thought it’d be an interesting take because during his enlistment he was asked to try for operator or engineer.

    • Komori Ningen - October 10, 2016 at 6:53 pm #

      -Captain Kako (Ace + all rounder)
      -Kitora (second ace +all rounder)
      -Nasu (third ace + shooter)
      -Katori (fourth ace + all rounder)

      The bae squad

      • Tomodachi - October 10, 2016 at 7:21 pm #

        The moment I saw this question, I knew there’d be at least one all girls team Lmao

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 8:09 am #

      Middle School Squad (Chibi Squad):

      Yuma: Ace
      Kuroe: Support Ace
      Midorikawa: Third Attacker
      Ema: Sniper

      Sakurako: Operator

      • Komori Ningen - October 11, 2016 at 1:17 pm #

        Blasphemy !!!
        A chibi squad without the chibiest of them all
        Kasama senpai !!!!
        Well, he is not a middle school student so it’s all good
        Lol

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 1:35 pm #

          Lol this reminds me about the comments on Kazama during his fight against Galopula.

          Gattlin: “The youngest double sword user is holding off Rata on his own”

          Rata: “He’s unusually calm for a child”

          Poor Kazama. Lmao The irony is that he was the oldest guy there XD

  10. Kouhei - October 10, 2016 at 5:54 pm #

    Hyuse eventually will leave T2, we all know that. I know it’ll take too long for that to happen, probably after Aftokrator Arc. Does this means his spot on T2 is actually Jin’s? I mean, till it happens, all T2 will be stronger and experienced, such as Jin.

    • Komori Ningen - October 10, 2016 at 7:11 pm #

      Jin is a blessing and a curse of WT
      WT was saved after Jin’s introduction but his side effect reduces tension to a maximum.
      So him being in T2 would be not really beneficiary to the plot and action

      • Tomodachi - October 10, 2016 at 7:34 pm #

        1) Jin is a very important plot device in WT. Brilliantly designed. First, he is like the director of a film. Almost Everything moves as he wants it to. So in that way he is used to direct the plot in the way the author wants to. On top of that we get much required exposition before arcs commence.

        2) Also, it’s not like he is forthright with his statements/claims. There were so many instances where he has been cryptic and it has added to the mystery of the story. With Kido’s “True Objective” or regarding Hyuse or Replica for that instance. That Replica moment was completely unexpected and took me by surprise. Moreover he’s also not overused. For example, when Hyuse was gonna stab Yotaro, the author could’ve added “Yotaro’s gonna get stabbed” to increase tension and then shown us the “twist” It’s a really good thing he didn’t. He said “Tachikawa’s gonna get cleaved in half” It didn’t stop that fight from being tense. Was arguably the best fight in that arc too. So while I agree that his statements tend to reduce tension, they don’t stop the fights from being intense and enjoyable.

        • Vision - October 11, 2016 at 1:00 am #

          Jin’s se isn’t absolute tho. Future can be predicted but will it happens is another story. Jin did said he’s gambling (or something similar)..

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 5:14 am #

          It’s more like he can see possible futures and then people’s actions change them. Like he was supposed to assist the top ranks with his Fujin, but then Yotaro (the kid) ran off to see Hyuse and the future was changed. Precisely like your example.

    • Tomodachi - October 10, 2016 at 7:25 pm #

      Jin? No way. Jin is way too OP for that team. Jin was said to be Tachikawa’s rival. He’d destroy any and everybody else in the way. Add to it his OP side effect. There’s a reason why he isn’t in any squad and is used as a support MC. No way Jin is joining T-2 afaik.

      Moreover, I don’t think it’s confirmed that Hyuse is gonna leave T-2. We could very well see an alliance between Border and House Erin and then Hyuse gets to stay in Tamakoma as a liaison.

      • Kouhei - October 10, 2016 at 7:55 pm #

        I see Jin more as a detective than a fighter. Yeah, he is Kei’s rival. But Hyuse could win 1 from Tachikawa and in terms of evolution T2 will become stronger. I think they will retorn from the neighborhood as rank A. Maybe this will happen 100 chapters from now though. But anyway, Jin is not developing his strenght. Sometimes I think he is only waiting for Fujin to return to his hands. But Osamu and the others are gaining ground. Especially Kuga and later Hyuse. My point is that Jin is OP now, but maybe the gap will decrease. Hyuse’s ascension kinda proofs that. And then, he can join T2.

        About Hyuse, his heart is on Aftokrator. Osamu can easily change that. He is weak, shy, but he has that ability to make allies through his humbleness. But that’s just a hunch, I think Hyuse will leave T2. Since the beggining, Jin figures among the 3 protagonists. Not saying they are destined to be together, but thinking again, Hyuse’s good bye could be a good emotional thing.

        • Tomodachi - October 10, 2016 at 8:00 pm #

          Gotta sleep now. I’ll reply in the morning. Valid points you have. This one needs a bit of thought and some extensive comparisons.

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 8:00 am #

          One in 5. Tachikawa uses dual Kogetsu and even Senku. Those were stripped off him. Tachikawa is leagues ahead of Hyuse and so is Jin and Konami. While Kuga and Hyuse have development, they can’t do what Kazama and co. achieved in a year in a month. They’re strong but they aren’t there yet.

          Hyuse’s loyalty is to his Lord and not to Aftokrator. Enedora says that there would be infighting if Hyrein sacrifices Lord Erin and then Hyuse would turn against Hyrein. So if they save Lord Erin and an alliance is forged, then Hyuse could stay in T-2 as a member.

  11. Tomodachi - October 10, 2016 at 7:38 pm #

    450 already? Persona gonna be pleased.

  12. Tomodachi - October 10, 2016 at 7:57 pm #

    Anyway guys, to compensate for my shoddy job earlier, here’s the Viz link to this chapter.

    http://imgur.com/a/XpDfL

    • Tomodachi - October 10, 2016 at 8:03 pm #

      Kouhei, HSU, Komori, Persona, Gelembi, Bwahahaha, ThePiece. This is for folks who read World Trigger. Viz link to Ch. 160. With that Vol. 18 comes to an end.

      • Bwahahaha - October 10, 2016 at 11:07 pm #

        Thanks.

    • Komori Ningen - October 11, 2016 at 5:38 am #

      Thanks Tomodachi

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 8:14 am #

      Since you guys have read it, may I take it down? If I receive a Yes for a reply or receive no reply at all by the end of the day, Imma delete the album.

  13. Kouhei - October 10, 2016 at 10:00 pm #

    Considering:

    – T2 will surprise everyone presenting Hyuse one day before the battle

    – Nobody knows Hyuse

    – The unpredictability of the combo Hyuse + Kuga

    – Possible new combinations of triggers (speculation about Cronin)

    Do you think T2 has the upper hand for this next round? Do you think any B squad (even Azuma’s or Ninomyia) can predict that amount of susprises that T2 can bring for this round?

    • Komori Ningen - October 10, 2016 at 10:39 pm #

      A good part of team is cohesion
      T2 right now has power but lack cohesion
      Let’s see where it will go

      • Tomodachi - October 11, 2016 at 5:29 am #

        >T2 right now has power but lack cohesion

        A prime example for that is how Arafune Squad who are all highly experienced snipers lost to T-2 and Suwa Squad (This is almost outrageous. Suwa Squad is a close range shotgun squad) in a map that favours snipers heavily. It has been alluded time and time again that teamwork is a very important part of battle. While T-2 has the firepower now, if they behave as a loose cannon, it will be easy to cut them down to size especially since this is the top group.

        So with all the surprises and what not, I expect a hitch in this battle.

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 5:26 am #

      Clearly. Hyuse is going to be a major surprise factor. His trigger sets won’t be known. Neither will the teams know the fact that T-2 is gonna get another member. So if opponent squads strategise extremely well like Oji, the addition of Hyuse is going to be a dampener on that. If they’re squads that fight instinctively then I don’t think there should be a problem.

      It has also been shown that in a one on one fight with a single weapon Hyuse was vastly superior. But he himself stated that Miden’s triggers ‘combine’ to give various other combinations. A prime example for this would be Koarai and Okudera of Azuma Squad. Both of them are weak af and even Koarai lost to Hyuse 5-0. But Kazama said that they were at least the level of his squad when they fight as a team.

      I only see the possibility of changing trigger sets for Hyuse. The others have accustomed to their sets and have been using it for at least a month now. Changing it suddenly would be more detrimental than helpful. An addition is fine, but replacements aren’t worth the risk imo.

  14. Bwahahaha - October 10, 2016 at 11:09 pm #

    I do not like how Ninomiya was rough with Osamu but I cannot deny the fact that his character is great.

    Take a look at the best stances in the WT manga.

    http://worldtrigger.wikia.com/wiki/Masataka_Ninomiya/Image_Gallery

    • Komori Ningen - October 11, 2016 at 5:10 am #

      Yes
      Nino is that asshole who is too class to hate lol

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 5:40 am #

      At the start of Round 4 he was all like “Do your job” but after the match he built little snowmen. I mean, how can you hate such a guy :P

  15. Komori Ningen - October 11, 2016 at 7:08 am #

    Border can’t possibly be only 4 years old
    Yuma started travelling with Yugo before he was 6 years old, so more than 9 years ago.

    There’s still no clue at where was Yuma born, probably in the neighbourhood.

    None of the higher ranked knew that Yugo had a child.

    So maybe he left before Yuma was born.

    Anyway, he had time to set up border and he disagreed with Shinoda and the scar on his face was the result.

    So he left border, never to return

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 7:42 am #

      The official Border is only 4 years old. That’s a fact. Unofficially, we don’t know how long they have been practicing. Here’s the timeline I compiled:

      >>Nine years ago:

      Yuma and Yugo were in the Neighbourhood and Yugo taught him the “three rules”

      >>Seven years ago:

      They traveled through Kion and Aftokrator.

      >>Five years ago:

      Soichi Mogami creates Fujin.

      >>Four and half years ago:

      Yugo plays a very important role in unofficial Border.

      >>Four years ago:

      The first invasion. It is highly likely that Yugo didn’t participate in this war against the neighbours because he was fighting in Calvaria. Later he dies while creating the Black Trigger to save Yuma.

      So you’re right on point about Border being old af, UNOFFICIALLY. Because Mogami died 5 years ago. Yugo knew him before that and even told Yuma about him. 4.5 years ago when he played a role in Border, he knew Mogami was dead but didn’t pass on the information to Yuma because they were in a heated battle against another nation. This is the reason Yuma believed that Mogami was alive and came to this planet.

      So it’s likely that Border is 5-6 years or more than 10-15 years old. In the first case, Yugo spent at least 2 years of his time on Miden and during this time Yuma was left in someone else’s care in the neighbourhood while Yugo was making amends in his homeland. In the second case, Yugo traveled often between Mikado and Neighbourhood.

      • Tomodachi - October 11, 2016 at 7:53 am #

        Also, Kronin was in the original group that fought against the initial invasion. Truly a veteran of the likes of Shinoda and Rindo. He is also the exact same case as Raizo, combatant turned engineer. I wonder how the interaction between Yuma and him is going to be in the next chapter.

        Seriously, at this point, I can’t even begin to think how these things might’ve come together. That’s going to be one hell of an explanation. How did Yugo have technology ahead of his time? Why did Kronin side with the Humans? Border just made a public appearance 4 years ago but for sure have been undercover during the years before.

  16. Komori Ningen - October 11, 2016 at 7:22 am #

    Do you think Jin would make it in the away team ?

    I think not
    First Border needs his foresight
    He was the key to Border’s victory in both invasions.

    Secondly it will build more tension, not knowing what may happen would be more exciting than having ranges of possibilities displayed to us. There won’t be any bail out, if you get caught, you either get captured or get killed. It’s an unfamiliar territory so having all odds against the away team would make the story much more enjoyable

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 7:48 am #

      This is a really tough question. I’m unable to decide on what might happen. If many top ranked agents are chosen for the expedition, it will be important for them to have Jin’s foresight in order not to lose them. But at the same time, if many top ranked agents go, then the home defenses will be weakened and HQ will need Jin to stay. Huge dilemma.

      Also, I wanna say. Bail Out is available in expeditions. If you’re within 3km of the expedition ship, you can use the bail out function. Source: Q.160 in the databook.

    • Opfan - October 11, 2016 at 8:14 am #

      I don’t think so. He’ll stay to defend Miden

      • Tomodachi - October 11, 2016 at 8:16 am #

        Depends on where the priorities lie. Moreover since they have a guide (Hyuse) in the neighbourhood, I think they’ll forego the need to have Jin’s foresight.

  17. Opfan - October 11, 2016 at 8:13 am #

    so close, almost there!

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 8:15 am #

      Seriously. I didn’t think we’d even cross 300 comments the other day and now it’s almost 500.

      • Opfan - October 11, 2016 at 8:21 am #

        500 is imminent. 600 can be reach IF n only if admin doesn’t create new section.

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 8:23 am #

          New section is as good as guaranteed. I don’t think any other non-OP section has so much activity.

        • Opfan - October 11, 2016 at 8:32 am #

          just checked toriko.., it has 27 responses.. lol

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 8:35 am #

          Admin reads and even discusses Toriko. Favouritism. Bias.

  18. Opfan - October 11, 2016 at 8:57 am #

    4 more

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 9:01 am #

      No issues. When Komori and Kouhei show up tonight and reply above, we’re gonna hit it. Just 3 more after all :P

      • Opfan - October 11, 2016 at 9:03 am #

        no need to wait actually. 2 more.

  19. Opfan - October 11, 2016 at 9:03 am #

    f it

  20. Opfan - October 11, 2016 at 9:03 am #

    500

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 9:20 am #

      Impatient as fuck.

  21. Kouhei - October 11, 2016 at 12:11 pm #

    I try to post my opinions weekly, not only here but on other foruns too. My current reading:

    – Tokyo Ghoul
    – Tower of God (beggining)
    – Magi
    – Toriko
    – One Piece
    – The Promised Neverland (beggining)
    – Boku no Hero Academia
    – Nanatsu no Taizai
    – Black Clover

    Maybe I forgot 1 or 2. And World Trigger. But this week one thing was very clear to me. My World Trigger comment exceds all of the others (lenght, quality, things to discuss, etc), even One Piece. I was quite surprised when I realized that. Definitely World Trigger delivers a full chapter. #160, for example, apperently is a normal chapter. But there’s tons of things to discuss. And I can

    • Kouhei - October 11, 2016 at 12:12 pm #

      … can’t remember any manga that delivers that good. I’m anxious to reach ToG current chapters. But again, that’s WT force. I’m sure it’ll become more and more popular.

      • Tomodachi - October 11, 2016 at 1:06 pm #

        >I was quite surprised when I realized that
        When did you realise that? :P

        • Kouhei - October 11, 2016 at 4:39 pm #

          While posting and when we talked about the comments and pages of this section.

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 1:06 pm #

      My weekly list is longer than that but most of it is just routine reading. The ones I really anticipate every week are a handful. Amongst those, the chart toppers are ToG and WT. Reason? Consistency. Both haven’t had a bad chapter in ages. Moreover you don’t notice chapters flying by in both series. It’s been 80 chapters since the Rank Wars started. That’s almost two years. Yet it doesn’t feel long. Why? Consistency. Each chapter has a significant and satisfactory amount of progress, action, plot and character development. This applies to both ToG and WT. WT feels a lot more natural and has packed so much story into just 160 chapters. Yet it doesn’t feel rushed. Again, consistency. Everything from Border’s founding to the Expedition is a mystery yet we don’t feel that there is no progress. Sheer brilliance.

      • Tomodachi - October 11, 2016 at 1:08 pm #

        Like Komori said, he apprently planned this manga for three years. We can expect this quality to stay.

        • Tomodachi - October 11, 2016 at 1:09 pm #

          *apparently

  22. Tomodachi - October 11, 2016 at 1:17 pm #

    Most interesting trigger sets in a team: My pick is A-08 Katagiri Squad.

    Katagiri (Cap’n+Gunner)

    Main: Asteroid: Assault Rifle, Meteor: Assault Rifle, Shield, Egret
    Sub: Bagworm, Dummy Beacon (Prototype), Shield, Spider

    Yukimaru (Attacker)

    Main: Raygust, Thruster (Custom), Shield, Free
    Sub: Raygust, Thruster (Custom), Shield, Bagworm

    Touichirou (Sniper)

    Main: Egret, Ibis, Shield, Free
    Sub: Bagworm, Free, Shield, Free

    Asumi (Spotter)

    Main: Enhanced Radar, Teleporter (Prototype), Shield, Dummy Beacon (Prototype)
    Sub: Bagworm Tag.

    This is the first someone else other than a sniper is equipped with an Egret (Katagiri). Look at the attacker. Double Raygust with double custom thrusters. Holy mother of god. It’d be epic to see their battle styles. And then a spotter? Then there’s Spider too. Highly eccentric set and really interesting as well.

  23. Komori Ningen - October 11, 2016 at 1:58 pm #

    @Tomo
    I truly doubt that Yugo was with border when they “started” 4 years ago.

    It seems that by that time he was still travelling with yuma so he wouldn’t be able to be at 2 places at the same time.

    When did he die ? I think Kuga was around 10 which is more than 4 years ago.

    I believe that yugo was a founder of the old border, along side Kido and jin’s master.
    Shinoda and Rindo came afterwards aand were Yugo’s students.
    Back then border was still working in the shadow.
    Something happened, a dispute, probably due to Kido’s main goal.
    Yugo went away and later on jin’s master lost his life.
    Kido was the only one left and made the new border 4 years ago.
    I believe jin came in border a little time after yugo’s departure, that’s why he never knew him.

    • Vision - October 11, 2016 at 2:02 pm #

      Yugo must be the founding father of border. He came from neighbor to help miden to withstand the invasion. Humanity reason, or maybe he planned to have an alliance with miden in the future, but unfortunately he died.

      • Tomodachi - October 11, 2016 at 2:25 pm #

        Yuma has said that Miden was his father’s homeland.

    • Tomodachi - October 11, 2016 at 2:24 pm #

      Every statement in that timeline was a fact that I compiled from the volumes.

      “I truly doubt that Yugo was with border when they “started” 4 years ago.”

      He surely wasn’t there. 4 years ago he was fighting a war in the Neighbourhood and in the same war created a Black Trigger to save Yuma.

      “It seems that by that time he was still travelling with yuma so he wouldn’t be able to be at 2 places at the same time.”

      Okay. So here’s the deal. 9 years ago and 7 years ago, Yugo was in the neighbourhood. At some point he came (back) to Miden and acquainted himself with Mogami and then likely returned to the neighbourhood and tells Yuma about Mogami (Explained later). Five years ago Mogami dies. Four and a half years ago he played an active role in Border before it became official. But then 4 years ago he was in Neighbourhood and we know that. This means he told Yuma about Mogami well in advance of his death. I hope this makes things clear. Where was Yuma during the meantime? He was under the care of Calvaria soldiers (This last statement is speculative)

  24. Tomodachi - October 11, 2016 at 2:44 pm #

    Here is the relevant portion of the timeline: https://imgur.com/a/zktFt

    If Yugo was in Miden 4.5 years ago and Mogami died 5 years ago, then he didn’t have a chance to tell Yuma about this new development. But then he must’ve met Mogami more than 5 years ago and then told Yuma about him. But assuredly he was in the neighbourhood 9 and 7 years ago. Which means at some other time except these, he visited Miden again and this is the likely time when Border was formed.

  25. Tomodachi - October 11, 2016 at 2:58 pm #

    .