MangaSpoiler.com

World Trigger 161 Spoiler

2016 October 12

Get latest World Trigger 161 Spoilers 「最新161話」 or Discussion at mangaspoiler.com. if you would like to discuss the Spoiler or prediction, please leave a comment below.

World Trigger 161 Spoilers Pictures

Source: onepiece-naruto.com

world trigger 161

Early spoilers translation:
– Reiji anticipates the arrival of Yuri.
– Yuri is 24 years old and is Rindo’s niece.
– Yotaro introduces Chika as his bride candidate? Lmfao.
– Yuri be like “Am I not gonna be the bride?” and gets a wisecrack from Yotaro WTF?!
– Reiji be like “DON”T BE FUCKING GREEDY!” (Pic related)
– Osamu be like “Calm down Reiji-san”
– Next opponents: Kageura, Azuma and Suzunari-1
– Trigger set of Hyuse (FINALLY)
Main: Kogetsu, Senku, Shield, Free
Sub: Viper, Escudo, Shield, Bagworm
– Osamu been staying in Yuri’s room? and them moves to a new room.
– Discovers the belongings of the old occupants.. A nameplate with the name “Kido”

[Thanks Tomo]

406 Responses to “World Trigger 161 Spoiler”

  1. Tomodachi - October 15, 2016 at 5:58 am #

    .

  2. Tomodachi - October 15, 2016 at 5:58 am #

    @Onyx

    Going by your response I believe you have a positive opinion about the series and hopefully, like it. Can’t wait for you to catch up :D

    • Great General Ri Shin - October 15, 2016 at 6:43 am #

      Yeah

      • Tomodachi - October 15, 2016 at 7:16 am #

        So that’s one more weekly member in the future :D Nigs be rollin’ in.

  3. Tomodachi - October 15, 2016 at 6:03 am #

    @Persona

    Though you didn’t know who’re the members of Suzunari squad, Exhibit hall seems a good choice because Suzunari is mostly a close range squad.

    Consisting of an Ace attacker, a Gunner (Captain) and a Sniper, the Gunner and Sniper merely hold the match until they group up with the ace and then with sufficient support try to take the opponent down. Though they have ranged agents, they prefer to make the Ace get the kills. So while it may seem like they have many choices, Exhibit Hall looks like a smart one. But I think in the future chapters their reason for map selection will be explained without leaving any sort of doubt in the reader’s minds.

    • Vision - October 15, 2016 at 6:18 am #

      I picked exhibit as the best choice mainly because imo no more team will underestimate t2. With an exhibit hall like arena, they can minimize osamu’s wire strategy. They can also minimize chika’s hiding place, I think this time they will try to bait t2 into open area to fight instead of chasing t2.

      • Tomodachi - October 15, 2016 at 6:24 am #

        But isn’t exhibit hall too cramped for 9 members? Every other stage we had was enormous. I think Exhibit Hall will be too. It’s not just like some old ass museum in a small space.

        • Vision - October 15, 2016 at 6:27 am #

          I didn’t say it’ll be small.. I also expect it’ll be grand stadium or something huge with lots of other rooms.

        • Tomodachi - October 15, 2016 at 6:29 am #

          No you didn’t.. I was just typing out my thoughts. No map till now has disappointed me in terms of its complexity. Moreover the weather is a factor too. Surely won’t be disappointed by this either.

        • Tomodachi - October 15, 2016 at 6:32 am #

          Lol. One minute we’re 200-19. Now it’s 200+19.

        • Vision - October 15, 2016 at 6:34 am #

          True. Maybe exhibit hall will be the starting point for all of the teams n the rest of the city will be the arena?

    • Tomodachi - October 15, 2016 at 6:18 am #

      This is more of a general question. Maybe Kouhei and Komori can answer too :P

  4. Tomodachi - October 15, 2016 at 6:07 am #

    *Repost*

    @Logic

    What do you think of the invasion arc so far?

    @Kouhei

    You covered every downside to a 4-member squad. But having a top tier operator like Usami or Kunichika will benefit a 4-member squad positively. Look at Ren. She learnt tactics from Azuma and she manages Miwa squad like a boss. But that’s besides the point. I was trying to say that Azuma squad is no easy squad even against Kage. I’ll try explaining the different scenarios later. I’ve to work it out a bit.

    • Tomodachi - October 15, 2016 at 7:23 pm #

      @Logic Let’s continue here.

      So you’re in the 70s. I could’ve accidentally spoiled some parts since you said you were in the 80s lol I agree that the seconds thing is a minor issue. It’s subjective. I felt that it was a nifty little thing at the end of each chapter thus giving all of the chapters some kinda commonality/theme. It also gave the effect of pace of the battle. In hardly 8 minutes or so, so many things happen. If not for those panels, it would’ve felt like an awfully long time because the battles would’ve seemed like they’re happening one after the other. But other than that the battles were good, you say? Good? Average? Above average? Just a few chapters from here on. What about the other aspects? Like the character names and such.

    • Kouhei - October 17, 2016 at 12:29 pm #

      Yeah, I guess it’ll depend most on the temper of each member. Imagine an operator struggling to direct 4 Kageuras lol

      Azuma squad is not the strongest. I think Kageura squad is the toughest one of this round. Azuma squad is complicated because they won’t come for an open fight. If Azuma keeps himself bagwormed and hidden while the attackers fight each other, he can make a lot of points surprising everyone. That’s why I think the beggining of the round will be carefully thought to escape from Azuma.

      • Tomodachi - October 17, 2016 at 1:22 pm #

        It’s not about strongest. In terms of ranking well Kage is better. But the point I wanna talk about is potential. Azuma Squad’s performance in R-5 shows that even against some of the top squads, they’re awesome enough to hold their ground and even win. Because they have very strong CQC agents (especially when teamed together) and strong Ranged agents (I don’t need to reintroduce Azuma lol) So they have the capacity to throw off the rhythm of the fight imo

  5. Tomodachi - October 15, 2016 at 6:12 am #

    Transcript is out: http://pastebin.com/0GUBC5Mx

    This is a new TLanon and he has done a wonderful job. He also says he’s hopeful to continue in the weeks to come. Great job anon 10/10

    There’s an attempt by another anon to typeset the chapter. It’s only half done so I’ll be posting the links when that’s done.

    • Tomodachi - October 15, 2016 at 6:15 am #

      Cronin addresses the occupants of Tamakoma as “Ojou” as in Lady or is it Ms.? Maybe someone knowledgeable about Japanese can answer this.

      Is it Lady Konami or Ms. Komani?

      He also addresses Yotaro as Young Master. I wonder what’s up with that? Is he indebted to Tamakoma and Border in general? This is going to be interesting.

      • Vision - October 15, 2016 at 6:21 am #

        Yeah, ojou = young lady.
        Another ojou is used for princess.

      • Tomodachi - October 15, 2016 at 6:23 am #

        *Konami

        Yuma also accompanies Kronin while tuning Hyuse’s trigger set. Will he get a new trigger too?

        Yuma’s like “Jin can teach you Escudo” Hyuse “I don’t want to be taught by that guy” LMFAO

        Also we might get out answers about Hyuse v. Yuma next week Yuma is gonna fight with Hyuse to test out his triggers.

        End text says this “”The previous resident” and Tamakoma Branch’s unavoidable thoughtless actions lead to!?”

        Looks like a good chapter.

  6. Tomodachi - October 15, 2016 at 6:31 am #

    Thanks for the recommendations @Sogekun. I wonder who else listens to Japanese pop in this website lol At least I don’t.

  7. Tomodachi - October 15, 2016 at 10:38 am #

    The regular group didn’t do it last week because TLanon went AWOL. Due to the new transcript, someone has picked it up and hopefully we’ll get a new chapter by the end of the day. Hopefully.

  8. Tomodachi - October 15, 2016 at 11:50 am #

    It kinda disappoints me that random dudes are doing shit typesetting and uploading the chapters. Please don’t do this especially if the transcript is out before the official release of the raw. this usually hurts the ego of the regular uploader and they’ll drop the series.

    • Vision - October 15, 2016 at 12:02 pm #

      So anon was pissed?

      • Tomodachi - October 15, 2016 at 12:06 pm #

        Usually the group (Hydrochoereus) takes TLanon’s transcript and redraws and typesets the raw that they purchase. Last time TLanon went missing so the group didn’t do it. This time a new guy made the pastebin and Hydrochoereus is probably typesetting the chapter as we speak.

        One guy just assumed that he’d typeset it himself. He took the pastebin by TLanon and typeset the chapter like this ( http://imgur.com/a/hQGgH ) This is the kinda stuff that made sensescans drop kingdom for almost two whole months. I don’t understand why he had so much urgency without even checking the relevant boards.

      • Tomodachi - October 15, 2016 at 12:08 pm #

        Just hoping that the guy who did the imgur link isn’t submitting it to Batoto. Once it goes up on batoto, it’s updated everywhere.

  9. Tomodachi - October 15, 2016 at 3:34 pm #

    WT Chapter is up on batoto.

    http://bato.to/reader#cf788573262be3ea

    • Tomodachi - October 15, 2016 at 3:36 pm #

      TL: Anon
      Raws: Heisenberg
      Everything else: Hydrochoerus

      • Tomodachi - October 15, 2016 at 3:38 pm #

        The link has been taken down for unknown reasons. But I have the chapter with me :P

  10. Tomodachi - October 15, 2016 at 5:16 pm #

    Comments:

    • Well, Reiji’s crush on Yuri is an open secret in Tamakoma. So, skip.
    • Cronin’s funny side aside (like when he says “I’m Michael Cronin. I’m Canadian.”) The interesting part is how formally Cronin behaves with the other tenants at Tamakoma. He calls Yotaro as Young Master and Konami and Shiori as Ojo. Is he indebted to Border and Tamakoma specifically?
    • Perfect analysis by Hyuse and he chooses a good trigger set. Viper was predicted by everyone. Maybe after his match with Yuma, he fills that Free slot with another trigger and unveils it during the match? Funny how he’s still annoyed by Jin and is like “I don’t wanna be taught by that guy” Lmao
    • Yuma has Free slots too. Will he get his trigger modified?
    • Chika has sniping practice. Highly likely we see the snipers from Kusakabe and Katagiri Squads. Also, more YuzuChika moments for them shippers.
    • Interesting piece of info regarding how ties work in the Points Table. Helped me construct one and find a few errors and also some info. For example, Yuba Squad got routed in Round 5. Whichever way you take it, Azuma squad was hella strong in that round. Atleast 3 kills and at most 5 kills. We also know Ninomiya is too far for T-2. A tie is the max they gonna get with B-1.
    • Does the name Kido mean it was Commander Kido’s room in the past or was it a relative of his?
    • What the fuck does “Tamakoma’s unavoidable thoughtless action” mean? Damn that shit is complicated. Was one of Kido’s relatives fucked over due to Tamakoma’s decisions in the past? But Kido behaves normally wih them. Will we get the story behind his scar? Or maybe the true objective?

    Great chapter with bits of information, progression, comedy and even strategy. Which map is Suzunari gonna pick? Can’t wait to know about that.

    • Law of Ueki - October 15, 2016 at 6:47 pm #

      maybe because he’s canadian, that’s how he respect ppl?
      I think it’s his relative..
      I would say it’s a relaxing chapter after the good rank wars.
      N we’ll be prepared for the next battle ofc.

      • Tomodachi - October 15, 2016 at 7:13 pm #

        Cronin is actually a neighbour. His status is set to Canadian since he looks more foreign than the Japanese. Hyuse is also set to Canadian and relative of Cronin.

        Relative? It’s weird how the only thought I had was Kido’s old room but now that I think about it, it could very well be his relative.

        Agree. It’s been hectic ever since he woke up in the hospital. Strategy for Round-2, then Round-3, then Ninomiya godstomped him in Round-4. Intense practice and then Round-5. Had to help get Hyuse enlisted and then Round-6. Now he can take a breather.

        I honestly don’t know which direction the author is going to take now. Will he continue on with the rank wars, or will we get 2-5 chapters of some kinda flashback and Osamu digging up on Kido?

        • Vision - October 16, 2016 at 1:39 am #

          Then maybe it’s because he’s a neighbor n where he’s from he used those formal words to address ppl as a show of respect. His neighbors tradition/culture. :P

        • Tomodachi - October 16, 2016 at 9:33 am #

          Yeah. Neighbours mostly tend to be very respectful towards their leaders. Like Hyuse or Viza or Mira for example. Either that or some backstory is gonna tell us more about his disposition.

        • Vision - October 16, 2016 at 12:18 pm #

          He was a slave.. he escaped the torture of his master in the neighbor.. :P

        • Tomodachi - October 16, 2016 at 1:29 pm #

          Escaped and helped by Border seems just right. I’ll stick with that for now.

  11. LogicoftheVI - October 15, 2016 at 11:36 pm #

    Into the 90’s now. I really liked the press conference and the aftermath of the invasion. First rank battle was a total victory, I can’t wait until all three participate and they have a more even match up.

    • Komori Ningen - October 16, 2016 at 4:43 am #

      @Logic
      Where do you feel lays Osamu’s strength ?
      What makes him appealing as a character in the manga

      • Great General Ri Shin - October 16, 2016 at 7:52 am #

        I’m not logic but Osamu has good leadership value, a person that can come up with a plan in need and is level headed.

        What make him appealing as a character in the story for me is.. He very honest to himself, He know he the weakest out of the 3 but that won’t stop him from improving.
        Now I just hope he get stronger or get a hold of a black trigger later on.

        • Law of Ueki - October 16, 2016 at 8:30 am #

          yeah, u r not logic, lol. But what makes this manga different from others is that it logical. Osamu won’t have any bs asspull powerup, to use black trigger u would need the appropriate trion, which osamu lack, so he won’t. He’ll be a good strategist that’s for sure. About trigger, I expect him to have his own custom trigger which fits his low trion but useful (other than wire).

        • Tomodachi - October 16, 2016 at 9:38 am #

          ^Spoilers in Persona’s post Lmao

          Well said about him, but he just won’t become strong like that. This is World Trigger we’re talking about. The real strength of his is not power but intelligence. He was the weakest of all, but he pulls strings so brilliantly that it even compensates for his weakness. In a later chapter (Around 140s) Osamu being weak is logically justified. Moreover even if he gets a BT, he’s automatically pushed to S-Rank and if he wants to participate in the Rank Wars, he’d be forced to use his regular Triggers and thus stays weak.

        • Tomodachi - October 16, 2016 at 10:39 am #

          ^This was from a battle standpoint. The aspect that I like the most about him is his earnestness. Absolutely resolute. He goes to any lengths without altering his moral fabric. So much so that it doesn’t make me feel sad for him that he’s weak. He even asked Jin to join T-2. That shit shocked every goddamn character who came to know about it later.

    • Tomodachi - October 16, 2016 at 10:56 am #

      What was it that specifically made you like the conference?

      Even match up? You’re gonna get much more and even answers to quite a few of your questions.

  12. Komori Ningen - October 16, 2016 at 4:51 am #

    @Tomo
    I compared Hyuse to Vegeta in those criteria

    . Both are not from earth
    . Both came from a military nation and tried to invade earth
    . Both are enemies turned into allies
    . Both are fans favourite

    And the most important point: both characters are arrogant af which brings a certain badassness to them

    • Tomodachi - October 16, 2016 at 9:41 am #

      Why I like Yuma more (just by a bit though) is that he’s not as arrogant as Hyuse or typically strong characters. This guy literally rekt Midorikawa yet is on good terms with him. Gets rekt by Murakami and is on good terms with him. Kinda gives off positive vibes and makes you like him.

      I really hope this Yuma-Hyuse thing doesn’t turn into another Naruto-Sasuke, Luffy-Zoro, Goku-Vegeta strength comparisons. That’d be disastrous for me Lol

  13. Komori Ningen - October 16, 2016 at 5:05 am #

    I think Daisuke Ashihara sensei likes one sided ships:
    First it was kitora with her one sided affection towards Karasuma
    Then it was the second sniper from Miwa squad who likes Shiori
    Then Ema has a crush on Chika
    Now Reiji, the strongest and most versatile border agent IMO, who is crushing badly on Yuri

    • Tomodachi - October 16, 2016 at 10:08 am #

      One sided relationships aren’t really confined to romantic ones too. It looks like one of Ashihara’s favourite motif.

      Toma says he’s Ema’s mentor.
      Kitora almost considers herself as Osamu’s rival.
      Yuiga sees himself as an integral part of Tachikawa Squad.

      There maybe more but these are the ones off the top of my head lol

      • Tomodachi - October 16, 2016 at 10:53 am #

        On the other hand, Hyuse’s doggedness is kinda funny. He eats so much at Tamakoma (most of the panels where he’s wearing his hoodie he’s always eating XD) and isn’t loyal at all. Poor Konami lol she gives him some advice and he’s like “who asked you for advice?”

  14. Komori Ningen - October 16, 2016 at 5:09 am #

    Kronin is definitely the guy who was drawn in chapter 01 along side the first border agents to fight off the neighbours from. The first invasion.
    He had a kogetsu, so he’s also a fighter

    • Tomodachi - October 16, 2016 at 10:11 am #

      Both Engineers shown so far have had previous combat experience. Raizo was an attacker. With 10 in skill and 9 in attack. That’s like Kazama level. Same with Kronin. He seems like the “serious badass”

  15. Komori Ningen - October 16, 2016 at 5:37 am #

    If that room belonged to Kido himself, it might be the key to start revealing Kido’s true objective.
    A flash back is coming..
    By the way I don’t remember any flash back to have lasted ore than 2 chapters in WT

    Yuma’s is the longest
    Katori’s the second longest
    Osamu’s the third

    There have been only 3 proper flashbacks in the series so far

    • Tomodachi - October 16, 2016 at 10:16 am #

      Katori’s was the only single, uninterrupted that we’ve had. Osamu’s and Chika’s were in parts. Yuma’s was in parts too. I love this kinda flashbacks because it gives just the right amount of information for plot progression (Exactly like 20th Century Boys) We see a part of it, the story moves ahead and then we see a continuation at a later part. Chika’s is a prime example.

      Right now, I’m kinda undecided on which case it might be. Regardless, I think there’s a lot of suspense behind that last line “Tamakoma’s unavoidable thoughtless action” Secret behind Kido’s scar? Or his hostility towards Neighbours? I don’t even know what to expect for the next chapter. Ashihara usually doesn’t change scenes abruptly but I think we might even move on to Chika’s sniping practice. Especially since she has to go home alone.

      • Tomodachi - October 16, 2016 at 3:44 pm #

        Actually there were plenty of uninterrupted flashbacks. But it’s almost like all of those can be grouped together and called Border’s Flashbacks. So they’re still in parts. After all, we get a information about so many other characters too. The MCs get the privilege of having their unique flashback narratives. Again like 20th Century Boys.

  16. Vision - October 16, 2016 at 6:40 am #

    250

    • Tomodachi - October 16, 2016 at 10:18 am #

      I saw 249 posts and thought “Well, I’ve had many x50 posts. It’s time you had yours.” and didn’t bother typing this comment. You’re welcome :P

  17. Vision - October 16, 2016 at 12:24 pm #

    “Early spoiler translation:
    Blablabla
    [Thanks tomo]”
    This is ambiguous.
    Thanks tomo = Tomo arigatou = thanks a lot. Does it means he thanked us all or just thanked @tomodachi.
    :P

    • Tomodachi - October 16, 2016 at 1:29 pm #

      Shouldn’t Thanks Tomo be “Arigatou Tomo”?

      • Vision - October 16, 2016 at 2:51 pm #

        Tomo arigato

        • Tomodachi - October 16, 2016 at 3:41 pm #

          Thanks = Arigatou. Tomo = Tomo. Yeah, No. You ain’t fooling me nigga.

      • Sogekun - October 16, 2016 at 3:17 pm #

        Hai, sou desu.

        • Tomodachi - October 16, 2016 at 3:39 pm #

          Hi! What?

        • Sogekun - October 16, 2016 at 4:03 pm #

          Iie… Sore wa hey ja nai XD

          Doko kara kimashita ka

        • Tomodachi - October 16, 2016 at 5:01 pm #

          The Indonesians have taken over this thread. Why this nigga intent on using some secret cryptic language Lmao

        • Sogekun - October 16, 2016 at 5:16 pm #

          :p

          Where do you live @Tomo? Are you Asian right?

        • Tomodachi - October 16, 2016 at 5:19 pm #

          I live in India. Technically Asian lol

        • Vision - October 16, 2016 at 5:33 pm #

          Lmao, he’s using Japanese.. ignorant tomo nigga. :P

        • Tomodachi - October 17, 2016 at 6:50 am #

          In English they all look the same. What did he say btw? It took me ages to get used to -kun -san etc. And now this dude is typing some advanced level stuff Lmao

  18. Tomodachi - October 16, 2016 at 5:00 pm #

    @Kouhei @Komori @Bwahahaha etc. A gem of an article from Chippo! (The last part contains spoilers for the newer readers)

    http://chippokenabokura.tumblr.com/post/151876131158/ive-gotten-into-world-trigger-and-fairly-devoured

    This article shows us how nuanced Osamu’s relation is with Kido. Another reason why the characters are an extremely strong point of this manga. I can’t stop marveling at the detailed analysis she made. A special mention: It may be long, but Persona you ought to read it.

    • Vision - October 16, 2016 at 5:46 pm #

      Ok I tried. Read half of it. Never thought of the deep relationship between the 2. I only consider Kido as a strict but good leader. He knows how to play the game, forcing everyone to follow his rules, without the sense of pushing or dictatorship by giving a sense of fair negotiation. That was what I thought. Tbh, if not for the current development which show that it will be osamu who discovered kido’s name on tamakoma, I will not consider her writing as something important. But by looking at the latest chapter, her post/theory is totally possible n it’ll be nice to see that there’s something more between kido n osamu.

      • Tomodachi - October 17, 2016 at 6:55 am #

        Maybe you can read the other half today :P

        Anyway, it was kinda clear that Osamu wasn’t just another agent and he was kinda special. Ever since he saved those people and then spoke at the press conference and then Kido even clarified about Rindo and Shinoda to him. Why do you think Osamu discovered Kido’s room? Was it by chance? I believe it was purely intentional by the author.

        “He knows how to play the game, forcing everyone to follow his rules, without the sense of pushing or dictatorship by giving a sense of fair negotiation”

        +1. Exactly. It’s just a “sense” of fair negotiation. In reality Kido is manipulating the shit outta the other party. Osamu was like “Hell yeah! I managed to get Hyuse in.” In reality, Kido got his demands met without having to use coercion and Hyuse isn’t even that big a deal. If Tachikawa manhandled him, then a group of agents will beat the living daylights outta Hyuse. Such a cunning old man.

    • Kouhei - October 17, 2016 at 12:08 pm #

      The nameplate will be the beginning of a big search. I think Osamu will dig into Kido’s past. Like Sun Tzu said:

      “If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

      Kido is not an enemy persay. But he can make things very difficult for Osamu. Jin’s words really made the interest on Kuga and Osamu grow. Now Osamu has to do the same. He will definetely know Kido’s past and the info will be used at the right time.

      That relation is one of the most positive points in WT.

      • Tomodachi - October 17, 2016 at 1:26 pm #

        Kido was never an enemy. Both he and Osamu care about the citizens. It’s the means that differ. Something pertinent relating to Kido is gonna surface some time soon.

  19. Vision - October 17, 2016 at 4:26 am #

    This place is deserted without tomo, lol. Komori n others r weekly participants. I don’t have much discussion lately, guess tomo is currently looking for material to discuss..

    • Tomodachi - October 17, 2016 at 6:56 am #

      This whole website was deserted lol

      Kouhei = Pneumonia
      Komori = Weekly
      Logic = Hasn’t caught up
      Onyx = Busy
      HSU = AWOL
      Others = Lurkers

      • Tomodachi - October 17, 2016 at 7:24 am #

        I don’t know what it’s called but there’s some text about a website that appears on a Chrome tab, right? It says “Manga Spoiler – Naruto 710, One Piece 841, World Trigger 161” This series gaining ground bro

    • Tomodachi - October 17, 2016 at 7:13 am #

      See the post below? Onyx gonna catch up in ≤ 2 days. 4 more potential readers. Lots of things to count- The number of comments, number of readers, number of potential readers (Currently Sane, Leptor, Savage and YCSMDAFLI) Lol

      • Vision - October 17, 2016 at 8:13 am #

        Lets just hope leptor doesn’t mess the power ranking of this manga..

        • Tomodachi - October 17, 2016 at 9:21 am #

          The pace at which he reads, it’s gonna take at least a month or two before he catches up with this one. Can’t wait to read his reviews. *character* is seemingly dull but if you keep that aside I like that character. *character* has entered my Top 400 list pushing out A, B and C. Updated Top 400 character list looks like this *writes down 400 characters* Quintessential Leptor. Lmao

        • Vision - October 17, 2016 at 9:41 am #

          Bahahah totally

    • Tomodachi - October 17, 2016 at 9:27 am #

      “tomo is currently looking for material to discuss”

      I try to look for relevant and interesting things to discuss. On the other hand, look at r/WorldTrigger. Those dudes are analysing T-2’s uniform. I haven’t reached that levels of tardism and hope I don’t reach it too.

  20. Great General Ri Shin - October 17, 2016 at 6:11 am #

    41 more chapters to go.
    So I should be up to date in 2 days or less. :3

    • Tomodachi - October 17, 2016 at 7:10 am #

      So you’re at Ch. 120? Round-4 done. Nice.

      • Great General Ri Shin - October 17, 2016 at 2:48 pm #

        Yep

      • Great General Ri Shin - October 17, 2016 at 2:49 pm #

        Yep

        • Tomodachi - October 17, 2016 at 3:11 pm #

          And with this Onyx has joined the elusive “Double Comment” club. Persona do your thing now :P

        • Vision - October 17, 2016 at 4:36 pm #

          Kouhei got it.

        • Tomodachi - October 17, 2016 at 4:53 pm #

          You had 50 minutes though :P

  21. Vision - October 17, 2016 at 3:07 pm #

    2 more

    • Kouhei - October 17, 2016 at 3:57 pm #

      300? or new page?

      • Tomodachi - October 17, 2016 at 4:53 pm #

        300. Lol You stole it.

        • Kouhei - October 17, 2016 at 4:56 pm #

          Damn! I’m sorry Persona, it won’t happen again :(

          I’ll make it up to you giving you the honor of a new page

  22. Kouhei - October 17, 2016 at 5:00 pm #

    Chika giving the looks to Reiji was the funniest moment in WT IMO. The comedy is perfect on this chapter. And Youtaro won the chapter, polygamous child!

    • Tomodachi - October 17, 2016 at 5:42 pm #

      And Yotaro is 5 years old. Chief Rindo’s parenting skills -1/10

      • Kouhei - October 17, 2016 at 5:53 pm #

        Lol true. He is the cool father, he even let the kid rides a capybara.

        • Tomodachi - October 17, 2016 at 6:08 pm #

          Yotaro is kinda weird. I mean he fits the Shonen MC trope more than anyone else. Dude can be mature af at times and equally funny and immature at times. The contrast is too much. Just like Shonen MCs. During their serious times they are too mature and when it comes to meat or ramen they turn into clowns lol

  23. Tomodachi - October 17, 2016 at 5:43 pm #

    So since we got the chapter as usual, do you guys still want the Viz chapter?

    • Kouhei - October 17, 2016 at 5:55 pm #

      I appreciate it. But only if you see significant changes on translation, and if it’s not too much trouble.

      • Tomodachi - October 17, 2016 at 6:06 pm #

        Nothing much this time around. The scans are slightly better. Just slightly. I’ll probably skip it this time. If someone needs it, just PM me on my email. Even usually, the translation for WT is quite simple and top notch. I mean /a/nons HATE MangaStream, so they ensure they don’t do the same mistake of translating lavishly. It’s the raw quality that sucks.

  24. Komori Ningen - October 18, 2016 at 4:53 am #

    What I expect for this week’s chapter:
    – A Confirmation that it was Kido’s room or his relative
    -Chika maybe meeting Ema and the suzunari sniper in. The shooting practice
    -Yuma slightly beating Hyuse to show the hierarchy
    -Kronin dropping some facts about old border

    I will be happy if 2 of these happen

    • Vision - October 18, 2016 at 6:14 am #

      Hoping for point 1, 3, n 4. Chika may do whatever she likes idc for the moment.

  25. Vision - October 18, 2016 at 6:18 am #

    Chika’s trion is totally Goddess like n she’s still a child. She has years ahead n her trion boobs will be even bigger! Dayumm, hope we can see someone outside chika who has that kind of huge trion n an experienced fighter.